Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor

Astăzi este Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor și este un prilej bun pentru a atrage atenția asupra importanței măsurilor de protecție pentru consumatorii tuturor serviciilor publice. Ca membru în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură, sunt interesat în mod constant de elaborarea unor măsuri legislative care să protejeze cetățeanul și să faciliteze accesul la servicii de transport de bună calitate. Transporturile reprezintă un domeniu important al activităților economice și sociale. Cetățenii români, în calitate de consumatori ai serviciilor din domeniul transporturilor, trebuie să fie în primul rând bine informați și familiarizați cu procedurile privind accesul la drepturilor lor. Am semnalat public de foarte multe ori că România se confruntă cu mari provocări în privința calității serviciilor de transport. În anul 2021, 47% din totalul reclamațiilor primite de Centrul European al Consumatorilor din România a vizat domeniul transporturilor. Infrastructura feroviară din România este lăsată mai mereu pe ultimul loc atunci când vine vorba de investiții. Există soluții moderne și creative, există și resursele necesare pentru a le pune în aplicare, ne trebuie în schimb, responsabilitate și asumare politică pentru a crește confortul și siguranța cetățenilor care călătoresc cu trenul. Datele publice privind siguranța rutieră din ultimii ani ne arată că țara noastră se află pe primul loc în topul țărilor cu cele mai multe decese ca urmare a accidentelor rutiere. Această realitate trebuie să se schimbe. Trebuie să investim mai mult în prevenție, iar tehnologiile noi, creativitatea și soluțiile inovatoare reprezintă alternativele viabile ale prezentului și viitorului. Comunitățile noastre locale se pot transforma în locuri mai sigure și confortabile. Consumatorul român plătește pentru a beneficia de toată gama serviciilor de transport, iar dreptul la o călătorie în siguranță și de calitate trebuie garantat și protejat. O politică publică eficientă de protecție a consumatorilor garantează că societatea poate funcționa adecvat și eficient. Capacitarea consumatorilor și protejarea eficientă a siguranței și a intereselor lor economice trebuie să reprezinte obiective prioritate pentru orice democrație sănătoasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *