Drumul expres DEx Bacău – Piatra Neamț

Soarta drumului expres DEx Bacău – Piatra continuă să fie o incertitudine.
Contractul aferent studiului de fezabilitate pentru acest drum expres a fost semnat în ianuarie 2020 cu finanțare din fonduri nerambursabile, aferente perioadei de programare bugetară a UE 2014-2020 și nu este gata nici până cum. Deși durata inițială a contractului a fost de 18 luni, soluția oferită de CNAIR a fost prelungirea contractului. Nici acordul de mediu nu este gata. Din declarațiile reprezentanților firmei se așteaptă finalizarea ambelor documente undeva la finalul lunii septembrie/ începutul lunii octombrie în acest an.
Numai că acest proiect de infrastructură rutieră extrem de important mai are o provocare. Firma care a câștigat licitația de construcție este aceiași care s-a ocupat de proiectul autostrăzii A13 Bacău-Brașov și care a renunțat la contract, obligând CNAIR să organizeze o nouă licitație.

Suntem din nou în aceiași logică nocivă a celor de la CNAIR în care soluția pentru lucrări întârziate este prelungirea contractului, în locul aplicării unor sancțiuni adecvate. Ce garanții putem avea că acest drum expres se va finaliza la timp, dacă firma câștigătoare are deja antecedente în privința neîndeplinirii responsabilităților contractuale?

Termene întârziate, contracte prelungite la nesfârșit în speranța că, într-un final, constructorul își va face treaba, lipsa sancțiunilor pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale și mai ales lipsa transparenței în comunicare. Iată care sunt măsurile pe care le ia acum CNAIR.
Sper să nu ajungem la situația în care va trebui anulat contractul și reluată întreaga procedură de achiziție pentru drumul expres DEx Bacău – Piatra. Moldova are nevoie urgent de o infrastructură rutieră modernă și funcțională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *